littlecookie

Alla inlägg under augusti 2011

Av Cajsa Säfström - 23 augusti 2011 15:58

Ja, nu har skolan satt igång o det käns väl ganska bra. Men det är sååååå segt första veckan. Vi gör bara en massa lekar o sånt med vårat arbetslag. Faktiskt så längtar jag till nästa vecka då lektionerna börjar. Det är såå mycket nytt, t.ex: 4st från sjuan går inte längre i min klass, 9st nya, lite ändrat med lärare, nytt betygs-system mm. Det blir för mycket. Så jag vill bara att allt ska komma igång så man kan få vänja sig.


Men nog om det. Till helgen är det ju lyskvällen, så då kommer det lite bekanta till oss. Blir säkert jätte mysigt. ;)


Funderar på att gå ut o sola lite nu när solen äntligen är framme.

Ha det bra.

Av Cajsa Säfström - 8 augusti 2011 22:25

Ja, hej hej.
Har varit i Hudik hela dan. Vi skulle med Molle veterinären, eftersom han ätit något olämpligt, och i o med det blivit förstoppad. Han har legat inne på dropp hela dan o nu verkar det bättre. Vi ska tillbaka imorgon o röntga en sista gång, för att se så allt är som det ska.
Medans vi fick vänta (i 6,5h) så åkte vi in till stan o kollade i butiker.

Hittade två linnen o ett par örhängen på Indiska. Köpte även ett koppel, halsband, handduk o en boll som ska vara bra för tänder o tandkött till Molle.

   Ett svart linne och grön-blå o svart randigt linne, båda från Indiska.


  Örhängen från Indiska.


   

Till Molle, brunt läder koppel, svart läder halsband, mjuk tuggboll och en grå-beige hundhandduk.


O så får vi väl se om det blir nå Stockholm. Det beror på hur Molle mår.

Men det får vi se imorgon.


God natt alla läsare.


Av Cajsa Säfström - 6 augusti 2011 16:32

Ja, hela mitt liv står still. Det händer typ ingenting, vilket gör att det blir ännu svårare att skriva.

Men på måndag ska man till Stockholm, så vi får väl hoppas att det händer lite mer då.

Har några dikter jag skrivit som jag tänkte dela med mig av.

Nr 1:

Om du flyttar, skulle jag flytta till samma ställe.
Om du reser bort, skulle jag följa med.
Om du dör, skulle jag också det.
Jag ska göra allt för att få vara nära dig.

Nr 2:

Det spelar ingen roll vad folk säger.
Det spelar ingen roll hur olika vi är.
Jag kommer ändå bära med dig i mitt hjärta.

Nr 3:
Oavsett vad du gör.
Oavsett vart livet oss kör.
Oavsett vart du går.
Min kärlek till dig består.

Ja det finns väl bättre, men jag tycker dom var rätt bra.

Det skulle vara jätte snällt om ni vill kommentera o säga vad ni tycker om dikterna. Förklara gärna vad du tycke var bra/dåligt.

Okej, blev inte så mycket. Men som sagt mitt liv står rätt still, så jag har inte nått att berätta om.


Tack för mig, vi ses.

Presentation


littlecookie

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards